Pagina's

maandag 2 april 2012

Haar geverfd


Hi! Eergisteren/Gisteren heb ik samen met vier vriendinnen iets ontzettend leuk gedaan. We hebben ons haar geverfd! Het is er allemaal erg mooi uit komen zien, maar ik zal nu gewoon mijn resultaten laten zien. Het is geen permanente verf, dus na ongeveer 6-8 weken is dit eruit. Maar ik heb de smaak wel te pakken, na die 6 weken zit er dan al een ander kleurtje op, hoop ik ;).


Van nature heb ik een lichtbruine haarkleur. Niet zo veel speciaals, eigenlijk. Ik zat al langer met het idee om m'n haar te kleuren, maar om het met vriendinnen te doen is natuurlijk extra leuk. We zijn er om 6 uur 's avonds mee begonnen, om 3 uur 's nachts waren we klaar. Say what? Ja, we hebben er even aan gezeten. Maar ja, we waren met vijf, we gingen één voor één, en we hadden allemaal speciale dingetjes. Eéntje deed alleen de puntjes, twee deden alleen gekleurde meshjes, ik deed helemaal één kleur met dan wat accentjes, en de laatste deed als enige gewoon heel haar haar. Ik zal het er maar op houden dat het geen normale kleurtjes waren. Rood, oranje, paars en zwart. Maar het was in ieder geval wel lachen ;). We hebben ook onze benen geharst trouwens, wat wel behoorlijk pijn deed. Maar dit artikel gaat nu over het verven, waar ik ontzéttend blij mee ben.

Ja, zo is het geworden. Zwart, met vanonder en in mijn bangs (pony) wat rode accentjes. We zijn naar de stad geweest en hebben daar in een van die winkels advies gevraagd, waar een medewerkster ons ontzéttend geholpen heeft! Omdat mijn haar altijd over mijn schouders naar voor valt, raadde me ze aan om deze strengen in een knalkleur te doen, zodat het echt opvalt, in your face. Een knalkleur heb ik nou niet, het is wat ginger geworden, wat rossig. Als ik m'n haar gebleekt zou hebben zou het wel knalrood zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dit effectje ook wel prachtig. Het rossige blijft er 2-3 weken in, het zwarte 6-8 weken. Het rossige is een echte semi-permanente verf, het zwarte is een kleurshampoo. Ik ga jullie niet uitleggen welk merk, en hoe ik het heb gedaan want dan wordt dit artikel te lang. Als jullie echt benieuwd zijn, zal ik de volgende keer als ik m'n haar verf wel een filmpje maken, of gewoon heel veel foto's ;). Wat jullie willen.
Wat ik wel zeg is dat we speciale doktershandschoenen gekocht hebben, en het met oude tandenborstels hebben gedaan. Hiermee kan je veel preciezer werken.

Waar ik jullie wel voor ga waarschuwen: het is een ontzéttend zooitje! Alles komt onder te zitten, en als je het niet direct weghaalt blijft het daar zitten.
Maar zoals ik al zei, ik ben er ontzettend blij mee! Het is erg mooi geworden, en een positief punt is dat ik geen last ga hebben van uitgroei. Het gaat gewoon lichtjes vervagen, tot het terug de brunette Sofie is ;). Maar ik heb zeker zin om het opnieuw te doen, en lekker te experimenteren met kleurtjes.

Love you! Sofie.

1 opmerking: